Thursday, July 07, 2005

2 régi barát talizik....
-Hallom, megnősültél...szép az asszony?
- Áááá, dehogy bűnronda....de az üzletben kiváló!
- Hm....és hallom, van egy lánya is....ő legalább helyes???
- Ááááá, ő még az anyjánál is rondább!!! De az üzletben nagyon jó!!!!
- Ez érdekes....hm...és az anyósod is veletek él....ő milyen????
- Hát ő a legszörnyebb!!!! De az üzletben kiváló!!!!!
- Ne haragudj, de milyen üzletetek van??????
- SZELLEMVASÚT!!!!!

Sunday, July 03, 2005

Ide kerülnek azok a gyakorlatok, amelyek a tréninget követő 21 napban elvégezhetőek.A legtöbbje kommunikációs gyakorlat, amelyeket a hiteles személyes kommunikáció szabályai szerint érdemes elvégezni. Javasolt napi gyakorlási idő: minimum 30 perc, általában egy egy feladat megoldása is ennyi időt vesz igénybe (nem számítva a tapasztalatok leírását, illetve a webes "kérdezéstechnikai munkanapló" vezetését.

Friday, July 01, 2005

Egyszemélyes gyakorlat

1. Mi a cél, mikorra? (Egyetlen kijelentő mondat.)

2. Mi az az egyetlen dolog, amin én magam változtathatok annak érdekében, hogy elérjem ezt a célt?

3. Mi az az egyetlen fontos dolog, amelyen változtatni akarok?

4. Mit teszek ennek érdekében a következő 1 percben?

5. Mit teszek ennek érdekében a következő 5 percben?

6. Mit teszek ennek érdekében a következő 1 órában?

7. Mi a következő kérdés?

Mielőtt elvégzed, tarts 1 perces csendet!
(Nekem mindig segít, ha befelé akarok figyelni, és a kérdéseimre a lelkem belső válaszát, vagy ha - úgymond - "Isten szavát keresem".)

Mindenki a tanácsadóm

Próbálj ki min. 15 percet úgy, hogy mész az utcán, vagy ülsz a kávéházban, vagy végigmégy a munkahelyeden az irodákban úgy, hogy mindenkire úgy tekintesz, mint a tanácsadódra, és úgy beszélgetsz vele, hogy annak tekinted.


Vigyázz! Nem veheti észre, hogy ez egy gyakorlat, vagyis igyekezz természetesen viselkedni, de ugyanakkor betartani, hogy végig kérdező pozicióban maradsz, ha kérdést kapsz, röviden, egyes szám első személyben válaszolsz, de folyton kérdezgeted a "tanácsadódat". Nem veheti észre, hogy ő a tanácsadód!

Jegyezd le a tanulságokat a webnaplódban!

Érdemes havonta megismételni a gyakorlatot.
(A konzultációk úgy kezdődnek, hogy a korábbi résztvevők elmondják a tapasztalataikat, és felteszik a kérdéseiket.)

Haladóknak nevezem azokat, akik már legalább 21 napja folyamatosan, minden nap legalább 3 páros vagy hármas gyakorlatot folytatnak, vagy legalább ilyen időtartamban a Blognaplóban leírt "a figyelmem a termékem" megközelítéssel dolgoznak*. Az eredményesség mérése a korábban leírt módszerrel (meddig bírom) történik, és ugyanúgy ábrázolható grafikonon, mint ahogyan a pontszámok, a pénzbevétel, vagy bármi egyéb.
Ezzel a módszerrel figyelemmel lehet kísérni, hogy változik-e az odafigyelés képessége.
Haladók megkérhetik partnerüket és a Megfigyelőt a 3x5 perces gyakorlat végén, amelyet már egyéni brainstorming kérdésre folytatnak (pl. "Mit tehetnék annak érdekében, hogy...."), hogy értékelje a beszélgetést az 5/5/5 pontokkal, valamint a megszokott szöveges indoklással.
* A Kérdezéstechnika kiskönyv június 2-re kész, akár máris bevethető lenne a Kérdezéstechnika tréning. Jelenleg folyik az új termék pozicionálása, alapvetően annak eldöntése, hogy legyen-e ugyanolyan termék, mint a többi, jutalékalappal, a cégben, vagy pedig külsőként, nem hálózati termékként kerüljön forgalomba, pl. hirdetések és üzletkötők alkalmzaásával.

A naplóvezetés segíthet az érzelmek tisztázásában

A Stress and Health magazinban megjelent tanulmány beszámol egy hathetes kurzusról, amelynek a résztvevőit arra kérték, hogy vezessenek "érzelmi naplót", emellett arra bátorították őket, hogy nyugodtan fejezzék ki érzelmeiket a tanfolyam során.

Az eredmények értékelése során kiderült, hogy a résztvevők nem csak jobban kezelték az érzelmeiket és az indulataikat a kurzus elvégzése után, de kevesebb stresszről és jobb egészségi állapotról is beszámoltak.

Milyen a jó tanácsadó?

Mit gondolsz, mi a tanácsadók leggyakoribb panasza?

Az, hogy nem hallgatják meg a tanácsaikat, vagy ki sem kérik. Vagy meghallgatják, de nem fogadják meg a tanácsokat.

Tanulság?

Még mindig nem figyelek eléggé.

Mit gondolsz, mi a tanácsadók ügyfeleinek a leggyakoribb panasza? Az, hogy nem érti a szempontjait a tanácsadó, „nem tud az én fejemmel gondolkodni”, mondják.

Tanulság?

Nem tudtam a figyelmet felkelteni.

Milyen a jó orvos?

Mit gondolsz, mi az orvosok leggyakoribb panasza?

Az, hogy nem hallgatják meg a tanácsaikat, vagy ki sem kérik. Vagy meghallgatják, de nem fogadják meg a tanácsokat.

Tanulság?

Mit gondolsz, mi az orvosok ügyfeleinek a leggyakoribb panasza? Az, hogy „nem jut elég idő rám”, és amikor igen, akkor „nem tud az én fejemmel gondolkodni”, mondják.

Tanulság?

Milyen a jó ügyvéd?

Mit gondolsz, mi az ügyvédek leggyakoribb panasza?

Az, hogy nem hallgatják meg a tanácsaikat, vagy ki sem kérik. Vagy meghallgatják, de nem fogadják meg a tanácsokat, „okoskodnak”.

Tanulság?

Mit gondolsz, mi az ügyvédek ügyfeleinek a leggyakoribb panasza? Az, hogy nem érti a szempontjait az ügyvéd, „nem tud az én fejemmel gondolkodni”, mondják.

Tanulság?

Milyen a jó pedagógus/szülő?

Mit gondolsz, mi a pedagógusok/szülők leggyakoribb panasza?

Az, hogy „nem figyel a gyerek”.

Tanulság?

Mit gondolsz, mi a gyerekek leggyakoribb panasza? Az, hogy „nem érti meg tanár/szülő”, vagy nem is figyelnek rá.

Tanulság?

Milyen a jó feleség/férj?

Mit gondolsz, mi a feleségek/férjek leggyakoribb panasza?

Az, hogy „nem figyel rám”, meg hogy „nem ért meg engem”.

Tanulság?

Mit gondolsz, mi a férjek/feleségek leggyakoribb panasza?

Ugyanaz.

Tanulság?

Gyakorlat: válaszd ki azt a szerepet, amelyikre kíváncsi vagy, és gondolj az e területen legfontosabb partneredre! A kérdés úgy hangzik, „mit kell tennem annak érdekében, hogy jobban figyeljek X-re?” Ird le a választ a blogodba!

A kommunikációs tudás érték.
Sokan sok pénzt hajlandók áldozni érte.
Az Egyesült Államokban például vállalati alkalmazottak részt vehetnek olyan tanfolyamokon, amelyeken úgynevezett CEU (folyamatos képzési egység) pontokat szerezhetnek.
Az egy napos tanfolyamon 1, a két naposon 1.4 CEU szerezhető. A 30-40 CEU-val rendelkező munkatárs már keresett a vállalati piacon.
A CEU pontok megszerzése nem olcsó, az egy napos tanfolyam átlagos ára 560 dollár (kb. 110 ezer forint).

Mire jó nekem a kérdezéstechnika?
Hátrányok
Nehéz.
Fárasztó.
Strapás.
Előnyök
Élvezetes
Sokat tanulok
Jobb lesz a kapcsolat
Könnyebben döntök
Visszajelzéseket, tanácsokat kapok
Segítséget kapok
Jobban tudom kérdezni
Gyakorlom a türelmet
Kevesebb hibát vétek
Jobban megértek
Jobban megértenek

1. Mik a céljaid vele? Add el magadnak! :)
2. Próbáld ki, és UTÁNA értsd meg! FREE!
3. Gyakorold minden nap min. 3 személlyel!
4. Dolgozz vele! Akivel találkozol, mérd meg, meddig tudsz figyelő pozicóban maradni!
5. Ha kérdést kapsz, röviden és egyes szám első személyben mondd el, mi a tapasztalatod, majd pedig kérdezz!
6. Vezess naplót, mindegy milyen formában (lelki és szellemi méregtelenítés).
7. "A hetedik te magad légy!"